Úvod do XAML (C126)
Aktuálně nemáme vypsaný žádný termín. Poptat termín kurzu
Přecházíte z WinForms na WPF nebo na Windows Universal Application? V obou těchto technologiích se uživatelské rozhraní navrhuje úplně jinak, než tomu bylo ve WinForms.
Na tomto kurzu si vysvětlíme základní koncepty a pricipy jazyka XAML, představíme si základní i pokročilé vizuální komponenty a vysvětlíme si, jak používat data binding, styly, animace apod. Ukážeme si rozdíly také mezi jednotlivými platformami, které XAML používají, a vše si prakticky vyzkoušíme.
1. ČÁST
- Platformy, kde se XAML používá
- XAML jako formát pro serializaci stromu objektů
- Dependency properties, Attached properties, Markup extensions
- Vztah mezi XAML a C#
2. ČÁST
- Základní principy UI v XAMLu
- Komponenty pro tvorbu Layoutu - StackPanel, Grid, WrapPanel ad.
- Základní formulářové komponenty
- Data binding
3. ČÁST
- Pokročilé komponenty pro práci s kolekcemi
- Pokročilé funkce data bindingu
- Základy Model-View-ViewModel
- Styly a resources
4. ČÁST
- Základy tvorby šablon komponent
- Animace
- Responsivní layout, VisualStateManager
Požadované znalosti: C#
Klíčová slova: C#, XAML, WPF, Windows Presentation Foundation, univerzální aplikace, Windows Universal Platform, Silverlight, Windows Phone
Kategorie:
Termíny kurzu
Navazující kurzy
WPF pro začátečníky I (C113)
Získejte úvodní znalosti do technologie WPF pro psaní Windows desktopových aplikací. Tento kurz je určet úplným začátečníkům, kteří s WPF zatím nepracovali. Naučíte se základy architektury a principy fungování jazyka XAML. Bude kladen důraz na pochopení způsobu pozicování prvků a použití základních elementů. Naučíte se objektovou hierarchii WPF a způsob práce s objekty z kódu i z jazyka XAML.
Vyvíjíme univerzální aplikace pro Windows (C127)
Na tomto kurzu si vysvětlíme, jak vyvíjet univerzální aplikace pro Windows. Ukážeme si, jak používat vzor MVVM a jaké jsou jeho výhody. Ukážeme si komponenty a funkce specifické pro Windows Universal Platform, vysvětlíme si, jaká má tato platforma možnosti a omezení. V poslední části si povíme o procesu vystavení aplikace na Windows Store.
Xamarin - vývoj multiplatformních mobilních aplikací (C134)
V průběhu tohoto kurzu si ukážeme, jak vyvíjet mobilní aplikace, které beží na Windows Phone, Android a iOS. Ukážeme si, jak vytvářet uživatelské rozhraní, jak využít architektonický vzor MVVM a jak sdílet kód mezi těmito platformami včetně viewmodelů. Dále si ukážeme Xamarin Forms, které umožňují vytvořit pomocí jednoho XAML souboru rozhraní pro všechny platformy, a práci s hardwarem telefonu (kamera, senzory atd.).