Graficky náročné operace v desktopových aplikacích pomocí SlimDX (C130)
Aktuálně nemáme vypsaný žádný termín. Poptat termín kurzu
V desktopových aplikacích narážíme občas na nutnost vykreslovat velké množství grafiky (např. renderování výkresů, vlastních map atp.). Velmi snadno narazíme na situaci, kdy možnosti Windows Forms nebo WPF přestanou stačit a je nutné použít DirectX.
Na tomto kurzu si ukážeme oblíbenou knihovnu SlimDX, která umožňuje používat DirectX z prostředí .NET Frameworku. Ukážeme si, jak 2D nebo 3D scénu renderovanou pomocí SlimDX dostat do WinForms nebo WPF aplikace.
1. ČÁST
- DirectX 9, 10, 11 - úvod a rozdíly
- Základní principy vykreslování v DirectX
- Embedování SlimDX scény do WinForms aplikace
- Embedování SlimDX scény do WPF aplikace
2. ČÁST
- Grafické operace ve SlimDX - kreslení čar, křivek
- Renderování textů
3. ČÁST
- Základy 3D grafiky, transformace, matice
- Vykreslení 3D modelu
4. ČÁST
- Základní výpočty ve 3D (vzdálenost od přímky, průsečík přímky a plochy atd.)
- Mouse picking
Požadované znalosti: C#
Klíčová slova: C#, DirectX, grafika, SlimDX, WPF, Windows Presentation Foundation, Windows Forms, WinForms
Kategorie:
Termíny kurzu
Související kurzy
WPF pro začátečníky I (C113)
Získejte úvodní znalosti do technologie WPF pro psaní Windows desktopových aplikací. Tento kurz je určet úplným začátečníkům, kteří s WPF zatím nepracovali. Naučíte se základy architektury a principy fungování jazyka XAML. Bude kladen důraz na pochopení způsobu pozicování prvků a použití základních elementů. Naučíte se objektovou hierarchii WPF a způsob práce s objekty z kódu i z jazyka XAML.
WPF pro začátečníky II (C114)
Osvojte si základy práce s technologií WPF. Naučte se používat základní komponenty, šablonování, binding, styly, triggery a události. Při praktických částech kurzu mohou účastníci vyzkoušet aplikovat získané znalosti na příkladech. Výuka je zaměřena na zvládnutí postupů použitelných při návrhu běžných business aplikací. Součástí kurzu je i kapitola o asynchronním programování.
Vývoj her pomocí MonoGame (C128)
Pro vývoj her na Windows Phone 7 se používala technologie XNA, kterou Microsoft postupem času odepsal. Pokračovatelem XNA je framework MonoGame, který je určen pro vývoj multiplatformních her a je kompatibilní s XNA na úrovni zdrojových kódů. V první části kurzu si ukážeme základy 2D grafiky, animování atd., ve druhé části kurzu si předvedeme, jak navrhnout jádro hry, aby byla snadno portovatelná na různé platformy - ať už mobilní telefony s Windows Phone, Androidem nebo iOS, tak i pro desktopová Windows v rámci Universal Windows Platform.