Vývoj her pomocí MonoGame (C128)
Aktuálně nemáme vypsaný žádný termín. Poptat termín kurzu
Pro vývoj her na Windows Phone 7 se používala technologie XNA, kterou Microsoft postupem času odepsal. Pokračovatelem XNA je framework MonoGame, který je určen pro vývoj multiplatformních her a je kompatibilní s XNA na úrovni zdrojových kódů. V první části kurzu si ukážeme základy 2D grafiky, animování atd., ve druhé části kurzu si předvedeme, jak navrhnout jádro hry, aby byla snadno portovatelná na různé platformy - ať už mobilní telefony s Windows Phone, Androidem nebo iOS, tak i pro desktopová Windows v rámci Universal Windows Platform.
1. ČÁST
- Seznámení s MonoGame, třída Game
- Content Pipeline
- Vykreslování spritů ve 2D
2. ČÁST
- Základy 3D grafiky, transformace, matice
- Vykreslení 3D modelu
3. ČÁST
- Základní výpočty ve 3D (vzdálenost od přímky, průsečík přímky a plochy atd.)
- Mouse picking
4. ČÁST
- Práce s vertex bufferem a index bufferem
5. ČÁST
- Shadery
6. ČÁST
- Návrh jádra hry pro multiplatformní hru
- Řešení platformově specifických funkcí
Požadované znalosti: C#
Klíčová slova: C#, DirectX, MonoGame, hry, multiplatformní, Xamarin, grafika, Windows Store, UWP, Universal Windows Platform
Kategorie:
Termíny kurzu
Související kurzy
Vyvíjíme univerzální aplikace pro Windows (C127)
Na tomto kurzu si vysvětlíme, jak vyvíjet univerzální aplikace pro Windows. Ukážeme si, jak používat vzor MVVM a jaké jsou jeho výhody. Ukážeme si komponenty a funkce specifické pro Windows Universal Platform, vysvětlíme si, jaká má tato platforma možnosti a omezení. V poslední části si povíme o procesu vystavení aplikace na Windows Store.
Xamarin - vývoj multiplatformních mobilních aplikací (C134)
V průběhu tohoto kurzu si ukážeme, jak vyvíjet mobilní aplikace, které beží na Windows Phone, Android a iOS. Ukážeme si, jak vytvářet uživatelské rozhraní, jak využít architektonický vzor MVVM a jak sdílet kód mezi těmito platformami včetně viewmodelů. Dále si ukážeme Xamarin Forms, které umožňují vytvořit pomocí jednoho XAML souboru rozhraní pro všechny platformy, a práci s hardwarem telefonu (kamera, senzory atd.).
Graficky náročné operace v desktopových aplikacích pomocí SlimDX (C130)
V desktopových aplikacích narážíme občas na nutnost vykreslovat velké množství grafiky (např. renderování výkresů, vlastních map atp.). Velmi snadno narazíme na situaci, kdy možnosti Windows Forms nebo WPF přestanou stačit a je nutné použít DirectX.