Vývoj her pomocí MonoGame (C128)

Termíny:

Aktuálně nemáme vypsaný žádný termín. Poptat termín kurzu

Pro vývoj her na Windows Phone 7 se používala technologie XNA, kterou Microsoft postupem času odepsal. Pokračovatelem XNA je framework MonoGame, který je určen pro vývoj multiplatformních her a je kompatibilní s XNA na úrovni zdrojových kódů. V první části kurzu si ukážeme základy 2D grafiky, animování atd., ve druhé části kurzu si předvedeme, jak navrhnout jádro hry, aby byla snadno portovatelná na různé platformy - ať už mobilní telefony s Windows Phone, Androidem nebo iOS, tak i pro desktopová Windows v rámci Universal Windows Platform.


1. ČÁST

  • Seznámení s MonoGame, třída Game
  • Content Pipeline
  • Vykreslování spritů ve 2D

2. ČÁST

  • Základy 3D grafiky, transformace, matice
  • Vykreslení 3D modelu

3. ČÁST

  • Základní výpočty ve 3D (vzdálenost od přímky, průsečík přímky a plochy atd.)
  • Mouse picking

4. ČÁST

  • Práce s vertex bufferem a index bufferem

5. ČÁST

  • Shadery

6. ČÁST

  • Návrh jádra hry pro multiplatformní hru
  • Řešení platformově specifických funkcí
Všechny termíny kurzu lze absolvovat též online prostřednictvím platformy Microsoft Teams.

Požadované znalosti: C#

Klíčová slova: C#, DirectX, MonoGame, hry, multiplatformní, Xamarin, grafika, Windows Store, UWP, Universal Windows Platform

Kategorie: Grafika a herní vývoj

Termíny kurzu

Nejsou vypsány žádné kurzy. Napište nám a my s tím něco uděláme.

Prerekvizity

Navazující kurzy

Související kurzy

Vyvíjíme univerzální aplikace pro Windows (C127)

Na tomto kurzu si vysvětlíme, jak vyvíjet univerzální aplikace pro Windows. Ukážeme si, jak používat vzor MVVM a jaké jsou jeho výhody. Ukážeme si komponenty a funkce specifické pro Windows Universal Platform, vysvětlíme si, jaká má tato platforma možnosti a omezení. V poslední části si povíme o procesu vystavení aplikace na Windows Store.

Xamarin - vývoj multiplatformních mobilních aplikací (C134)

Tomáš Herceg, Martin Dybal, Martin Dybal, Tomáš Herceg, Roman Jašek, Martin Dybal

V průběhu tohoto kurzu si ukážeme, jak vyvíjet mobilní aplikace, které beží na Windows Phone, Android a iOS. Ukážeme si, jak vytvářet uživatelské rozhraní, jak využít architektonický vzor MVVM a jak sdílet kód mezi těmito platformami včetně viewmodelů. Dále si ukážeme Xamarin Forms, které umožňují vytvořit pomocí jednoho XAML souboru rozhraní pro všechny platformy, a práci s hardwarem telefonu (kamera, senzory atd.).

Graficky náročné operace v desktopových aplikacích pomocí SlimDX (C130)

V desktopových aplikacích narážíme občas na nutnost vykreslovat velké množství grafiky (např. renderování výkresů, vlastních map atp.). Velmi snadno narazíme na situaci, kdy možnosti Windows Forms nebo WPF přestanou stačit a je nutné použít DirectX.